Followers

May 10, 2011

ayat yang biasa diucapkan wanita

  “ Takpe la kalu camtu ”
 Fuhh ! berhati-hatilah anda kalau mendengar ayat nie .  cuba tengok reaksi wajahnya camna , tersenyum ke tengah ' muncung ’ ? Kalau tersenyum tu maknanya memang betul2-betul ‘ takpelah ’ ( fuhh lega ! ) tapi kalau sedikit muncung – MUNGKIN ada yang tak kena . Contohnya, mungkin jugak anda dah janji dengan si dia nak pegi shopping hari tu , tapi tup tup anda terpaksa cancel kerana nak tengok siaran Piala Dunia. Mestilah si dia berasa ‘ geram’ && terpaksa mengalah untuk mengelakkan pertengkaran . So, apa yang anda boleh buat ialah cuba ambil hatinya dengan mengatakan anda akan memberikan ‘ bonus besar ’ untuk si dia berbelanja pada sesi shopping yang akan datang . HOHO . pasti senyuman akan terus terpampang pada wajah yang sebelumnya suram itu .  :)

“ Saya dah hampir siap nie ”
  biasa tak dengar ayat power nie dari wanita ? Mengikut kelaziman , ayat nie akan diucapkan sejurus selepas anda mengajak pasangan anda untuk keluar ke mana-mana tempat .  && kemudian akan bermulalah proses ‘ bersiap ’ bagi wanita. Satu yang korang kena tahu , jangan mencelah atau berkata apa-apa semasa proses ini berlaku kerana mungkin korang terpaksa tunggu lebih lama ! Sebaik-baiknya , berikan masa untuk si dia bersiap-siap && tingkatkan kesabaran anda pada sepanjang masa . HAHA . Sentiasa ingat yang wanita terpaksa prepare banyak benda sebelum keluar rumah ( berbanding lelaki ) misalnya gosok baju , pakai tudung , bersolek dll .  so kaum lelaki kena paham2 la ye . :)

“ Oh , takde apa-apa la . . ” 
 ini yang paling teruk sekali . Biasanya kalau wanita menggunakan ayat nie , ia “ ada udang di sebalik mee ” HUHU . so berjaga-jagalah anda . Actually , ‘ takde apa-apa ’ bermaksud ‘ ada something la tu ’  mungkin si dia tengah marah ( senyap-senyap) kat anda , atau anda terkata sesuatu yang membuatkan hatinya terasa ke . Wanita malas nak explain panjang-panjang sebab takut jadi pertengkaran yang hot pulak nanti , so they just say ‘takde apa-apa’ just to let the issue go like that . Tetapi apa yang perlu anda buat jika terdengar ungkapan itu ialah – lakukan perkara-perkara untuk menambat hatinya dengan kadar yang SEGERA . . .


Cantik wanita kerana kejernihan wajah .
Manis wanita kerana senyuman yang indah .
Ayu wanita kerana kesederhanaan lahiriah .
Hebat wanita kerana keimanan yang teguh . . .

No comments:

Post a Comment

orang kata shekyn hamzah cumil . weeee

COPYRIGHT 2011 SHEKYN HAMZAH