Followers

May 10, 2011

diam

saya diam ? sila percaya . jarang kott nak tengok saya diam . kalau boleh , 24/7 saya nak bercakap non-stop . tapi cuma certain-certain time saja saya lebih suka berdiam diri . contoh nye bila saya terpaksa berhadapan dengan golongan yang memang tak sekepala . && mungkin saya memang takda mood langsung nak beramah mesra . hek eleh ! poyo kau kinkin . dok wat macam artiss la sangat kan ? =.="

sekarang ne saya nak jadik sepositif yang boleh . taknak pikir yang bukan-bukan . taknak pikir benda yang boleh buatkan kepala pusing 360 darjah . taknak pikir benda-benda yang boleh buatkan kepala saya pening , rungsing && banyak lagik . kadang-kadang saya akui , sebab terlalu memikirkan kemungkinan yang belum pasti , saya jadik terlalu pasif . [tengok , kan dah keluar habis dah ayat pasif && aktif]

your worst enemy is your own thoughts . . .

saya nak jadik cooooooooollll . boleh ? boleh tak ? inshaAllah . saya teringin sangat nak jadik sorang yang sangat steady && cool . kadang-kadang rasa pelik bila tengok orang yang cool . macam mana eh dorang handle emosi dorang bila berhadapan dengan masalah ? tak nampak macam ada masalah pun ? ke memang takda masalah langsung ? kalau takda , jum saya transfer kan sikit masalah saya kat awak . boleh ? awak nak tak ? =.="

Sometimes the answer doesn't lie in the words, but in the silence . . .

diam saya bukan macam orang lain . diam-diam ubi berisi . diam saya makin lama makin kurang isi ! kurang kesabaran . kurang macam-macam . sebab tu kena diam je . kang jadik benda yang bukan-bukan , jangan salahkan saya . saya dah diam . tu  makna nye saya tengah berpikir . tak berpikir pun , tuu tanda nya saya sedang bersabar && cuba jadik cool && sesteady yang boleh ! HAHA . pelik . kenapa kena letak tanda seru entah . emo lebih je kinkin ne . :P

kadang-kadang saya pelik dengan perangai manusia ne . bila saya diam , ada yang tak puas hati . bila saya bercakap , meluahkan apa yang terbuku di hati , macam-macam konklusi dorang buat . sampai jadikan benda sekecik kacang peas pun boleh jadik sepanjang kacang panjang . tu belum lagik di urai-uraikan antara lelaki && perempuan . [ haish ! apakah bahasanye ini ??? ]

tak , bukannye apa sebenarnye . saya just nak bagitau . kalau saya diam tu , bukan sebab saya setuju 100% . && bukan saya tak setuju langsung . it depends la kan ? kadang-kadang saya diam sebab nak jaga perasaan orang lain . nak jaga perasaan && hati saya jugak . nak control marah . tapi pelik , bila saya diam ada je la yang dengki . ada je la yang cuba nak api-apikan saya . && ada jugak la yang tak paham bahasa . cuba pijak kepala saya . sayangsayang sekalian , saya diam sebab saya sayang korang tau . sebab tu saya cuba buat bodo je apa pun yang korang buat . tapi kena la jaga hati saya jugak eh . sebab saya pun sedaya upaya cuba jaga perasaan korang . deal ? HEHE .


sebenar nye , nak cakap itu je pun . tapi taktau kenapa melalut sampai panjang berjela macam ne . semua nye bila pagi tadi ibu marah-marah , then saya diam saja . last sekali ibu pun diam . haaaa ! kan untung tuuuuu ! HAHAHA :P

jangan ade yang terasa tau . saya tulis entri ne saja-saja je . almaklumlah , tengah bosan && agak down hari ne . weeee . jum sambung baca novel jum :)

 its truly amazing what happens when you let go of all the negativity & drama, your days become so much better & easier :)



No comments:

Post a Comment

orang kata shekyn hamzah cumil . weeee

COPYRIGHT 2011 SHEKYN HAMZAH