Followers

May 22, 2011

taktau nak letak tajuk entri apa

haloooo ! selamat hari AHAD . kalau hari ne hari ahad , makna nye lagik seminggu kena pulang ke ARAU bumi tercinta  . tangan di dada , mata ke atas . memang tiap-tiap semester , akan baca banyak status kat FACEBOOK merungut-merungut sebab nak balik Perlis dah . HAHA . biasa la tu kan , hujan emas di negeri orang ,  hujan batu di negeri sendiri . lebih baik di negeri sendiri . iye idak ? [ayat penyedap hati . fuh ! ] :P


semalam dah mula packed-packed sweets untuk budak-budak masa kenduri nanti . nasib baik dah siap . takda la nanti kelam kabut semua benda tak siap . HUHU . hari ne pulak tak banyak buat benda apa-apa . just masak untuk tengah hari , mop lantai && iron baju ibu , bapak && adek-adek . HUHU .


sempat jugak snap-snap pictures masa tengah memasak . almaklumlah , enset di tangan masa tuu . HAHA . jangan pelik ye , mana ada orang memasak sambil main enset . jangan ingat takda . mesti ada punya . && orang tuu mestilah saya ! HAHA .


tolong jangan ikot perangai tak baik saya ne . kang kalau ada yang tercampak enset masuk kuali kang , salah kan saya pulak . nak goreng ayam , terus tergoreng enset . HAHA . saya masak simple-simple je , sebab ramai la orang yang kat dalam rumah tuu kunun nya tengah berdiet . HAHA


ne la lauk-lauk yang saya masak tengah hari tadi . taktau rasa apa , taktau nama apa . main campak-campak je . tapi teringin la pulak nak bagi nama . :P



lauk yang atas ne , saya letak nama Daging Goreng Masak Campak . HAHA . sebijik macam demam campak . HIK3 . jangan risau , sapa-sapa makan , inshaAllah tak kena demam campak dah . :P


yang kedua ne pulak , sambal tumis sosej . tengok dalam freeze , ada sosej yang ibu beli semalam , so terus la buat sambal tumis ne . lagik pun ibu dah lama tak buat sambal tumis sosej macam ne . tanpa melengahkan masa , terus terkeluar ting ! dalam kepala suruh buat lauk ne . HEHE . && ye ! saya namakan sambal tumis ne sebagai Sambal Tumis Sosej La Intrusa . HAHA . tajuk cerita mexico kat tv dolu-dolu daa . :P


yang ketiga pulak , saya main-main goreng je kubis . buat lauk sayur . sebab my sis , Yana . tengah berdiet . nak makan sayur je kata nya . iye ke ? HAHA . lauk sayur kubis ne saya namakan Kubis Masak Last Minute . HAHA . jadik la tuu . tiap satu lauk saya , saya terapkan satu bahasa . Bahasa Melayu , Mexico , && English . :P

oh ! please . lepas baca entri saya ne , jangan ingat , terlintas langsung yang saya ne rajin memasak . TAK RAJIN LANGSUNG ! oke ? HAHAHA . saya suka masak , tapi malas sangat nak masak . macam mana tuu eh ? HAHA . sebab selalu ibu dah masak , so , otak terus otometik set , 

alaa , takyah masak la kin . ibu dah masak tuu . takyah dok wat semak kat dapoq . 

=.="


free advice :
belajarlah memasak . simple-simple pun jadik la . tak sedap pun takpe . lama-lama nanti sedap la tuu . janji ada effort nak usaha . orang perempuan ne kena pandai memasak . kira satu advantage untuk lebih dari orang lain . biasa la kan sekarang ne , tak ramai yang boleh memasak . :)


free advice for myself too . take note yaa . :)


oh ye ! Patrick saya dah wangi . HIK3 . dua kali main-main dalam washing machine . sebab my sis , Eyraa , tak nampak my Patrick ada dalam mesin basuh , so dia terus campak masuk baju-baju dia untuk dibasuh . HUHU . salah saya jugak , lupa nak kutip my Patrick dalam mesin basuh . i'm sorry . =.="




yeeeahhh ! saya dah mandi , wangi && kembali gemuk macam dolu-dolu . 


kata Patrick dengan riang . :P



No comments:

Post a Comment

orang kata shekyn hamzah cumil . weeee

COPYRIGHT 2011 SHEKYN HAMZAH